Våren var på väg, men stannade!

Det har varit vår i luften ett tag nu, men idag kom vintern tillbaka och det har varit svinkallt och det har snöat och blåst så man blir genomfrusen av att vara ute. Det är första gången jag ser att hästarna fryser, så de gick in tidigt.

Jag är dålig på att skriva här, men det beror mest på att det blev så tråkigt att lägga ut bilder. Det händer inte så mycket heller så här års...

Jakline börjar bli tjock och går nu in i högdräktighet. Hon ska få en spruta till mot virusabort, i övrigt är hon i bra form med rejält hull att ta av. Jag vet ju inte om hon kommer att vara som sin mor och ha svårt att hålla hull när hon ger di eller som sin syster Jackie som är lika fet oavsett om hon när bara sig eller en unge också.. Billig i drift!

Jag har sålt Jodie till Philippa Ringborg. Det var med blandade känslor då jag inte har Joline kvar, men hon bor ju så nära att jag kommer att kunna följa henne. jag hoppas att de får roligt tillsammans och att Jodie kommer att passa bra. Hon står uppstalled på www.ldstables.se för den som är nyfiken. Jag saknar henne för det är en otroligt rar liten tjej <3!

I övrigt är jag väldigt nöjd med hur mina unghästar utvecklas. Zuprema var ganska ful i vintras, men har nu fällt av en hel del och börjar bli riktigt snygg och framförallt rör hon sig väldigt trevligt http://www.youtube.com/watch?v=ax8MlW-nuD4&feature=youtube_gdata
Även Jacuzzi och Zoda är riktigt fina och båda rör sig bra fast på helt olika vis.
Jairzinho har vuxit lite. Han blir nog inte så liten som jag trodde först utan ser mest liten ut för att han har så stora kompisar att jämföra med. Rainman och Zuprema är ca 150 cm mot Jairzinhos 143 cm, men om jag läser vad andra mäter sina föl till så är han inte särskilt liten. Dessutom har han ju riktigt bra resning och utstrålning.

Jag har lämnat Windy till Nina för en lite koll inför stundande 3-årstest. Hon ska vara där i ca 2 veckor nu och sedan byter hon plats med Zoda som får göra samma sak.

Raindrop XX kommer förmodligen snart att flytta från oss och återgå till en tidigare ägare. jag hoppas de kan ha glädje av henne ett tag till. Jag ska inte betäcka henne mer och har inte hjärta att ta bort en frisk och pigg häst och ska man få någon snurr på hästeriet kan man inte ha stora hästar som äter, tar plats och kostar pengar, så det blir en bra lösning. Jag kommer att sakna henne för hon är vårt nuvarande ledarsto och det blir alltid lite vilset innan någon annan tar över rollen.

Jag har börjat fundera över vårens betäckningar och tänker nog betäcka 3 ston i år. Det är Jackie, Zoega och ett sto jag ska låna in och kanske kanske Zoda som är aktuella. Vi får se hur det blir i slutänden och med vilka hingstar. Jag har några fribetäckningar på lager och det kanske är klokt att nyttja dem.

Sallys fyra kattungar är mycket livliga (helt galna faktiskt) och helt fantastiska. Jag älskar dem alla och förstår inte hur jag ska kunna låta dem flytta om ca 1,5 vecka. Tur att Korven ska stanna här!

Nytt bildförsök:
Zoda f.2010 e.Bocelli-Figaro R
 
 
Jacuzzi f.2011 e.Zuidenwind-Kennedy
 
En väldigt dammig Zuprema f.2012 e.Shooting Star-Figaro R (se filmen längre upp där hon gör sig bättre)
 
Jag ska gå ut och kvällsfodra nu, men ska nog slänga in några fler bilder när jag kommer in igen och försöka uppdatera min hemsida när jag ändå håller på, www.storabjorkahagen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0