Återigen länge sedan jag skrev

Det blir mer och mer sällan jag skriver här och mest beror det på att det är så mkt mer tidsödande att lägga in bilder numera och det var just till bilder jag ville ha bloggen. Men nu ska jag uppdatera lite.
 
Jag är i full gång att betäcka stona och åker numera till en seminstation i Västervik, vilket halverar restiden/sträckan. Det har hittills fungerat bra och hästarna har det utmärkt när de är där i fina hagar.
Nuit Blanche e.Don Shuffro-Maraton, som jag har lånat av Liselotte Tillberg, är dräktig med Blue Hors Zack och Jackie e.Kennedy-Martini är dräktig med Bocelli. Jambalaya och Zoega är båda seminerade med Luxus CML. Med Zoega var det lite trassel att få henne i bra brunst. Hon brunstade regelbundet tidigt i våras, men sedan blev det stillestånd. Till sist verkade det dock komma igång och hon hade en bra brunst och ska kollas nästa vecka. Jamba kom om en gång, men hon var inte riktigt tillfreds efter att hon flyttat, så nu hoppas jag på bättre lycka och även hon hade en bättre brunst. Dessa två är seminerade samma dagar.
Nuit
Zuprema
Jakline har fått ett fint stoföl! Hon föddes 9 juni, några dagar innan beräknat, och ska heta Jara JAZ. Hon blir nog ganska mörk och ser väldigt fin ut. Jag är så glad över henne! Jara är runtecknet för fruktbarhet, liv och framgång.
Jara JAZ
Nuit, Zoda, Zuprema och nu Zoega går på Kullen och har det bra. I den andra hagen där borta har pojkarna gått, men är nu hemma här sedan en vecka eftersom hovslagaren var här samt att Jairzinho och Rainman var en sväng till Hästkliniken i tisdags. Jairzinho var tvungen att sederas ordentligt för att kunna verkas och så hade han ett sår i karleden som behövde ses över och han är så rädd om sina ben att det inte går hemma. Rainman hade fått en galla i ena hasen och röntgades. Han hade en lös benbit som ska tas bort, men han är i dagsläget ohalt så han kan troligen gå färdigt på sitt bete och ta bort benbiten innan han åker hem. Pojkarna ska snart få gå bort till Kullen igen, men det kan få växa några dagar till och jag behöver ha lite assistans av någon för att leda bort dem.
Zolero har kommit hit för att gå med pojkarna och det tog tid för Jacuzzi att acceptera honom trots att de gått ihop hela livet. Nu är han med i gänget!
Här hemma går Jambalaya och Jakline med sina föl samt Jackie som måste banta. Hon får gå i småhagar som jag flyttar vartefter. Hon ser de andra och verkar faktiskt helt nöjd. Hon är även så snäll så det är löjligt. Hon har varit som en tiger när hon varit dräktig med sina söner. Kan det vara ett sto den här gången?
 
 
I övrigt håller vi på att lägga sten utanför huset. Det blir riktigt fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0