JAZ och Jacuzzi JAZ

Från och med nu heter alla SWB-avkommor f.2009 och framåt JAZ i suffix. J står för Jarrah-familjen, A står för Angelica och Z står för min Zaida-familj. Det är de tre delar som betytt mest för aveln genom åren. J och Z för alla avkommor de har gett och A för att det är mina tankar som ligger bakom. Jag är så glad att jag har finurliga vänner som klurade ut det till mig och jag är jättenöjd med suffixet. Tyvärr får inte lilla Bruce ändra sitt namn eftersom reglerna är annorlunda för ponny. Men vem vet, jag kanske ansöker om stuterinamn vartefter. Barnbarnen som jag förhoppningsvis ska få någon gång måste ju ha ponnyer :) .
 
Jacuzzi har varit i ridhus och känt fast och jämn mark under fossingarna. Han var jättefin även om det var svårt att få honom att galoppera ordentligt eftersom han väjde för de uppställda hindren.
 
http://www.youtube.com/watch?v=RTt-BYQ3-w4
 
När vi skulle åka hem fick han plötsligt korn på att det finns andra hästar i världen förutom de som bor här hemma. Han blev väldigt hingstig och vi fick ta hjälp att lasta honom. När han väl sansade sig så gick det lätt.
 
 
Zoda kom hem igår. Hon var på kliniken och skulle ta bort vargtänder och blev skrämd när hon var sederad och stod i tvångsspiltan, fick fullständig panik och gick omkull. Jag trodde att hon skulle bryta sig, men hon klarade sig med lite hudavskrap. Ena tanden gick däremot av och hon måste tillbaka och plocka bort den kvarvarande biten nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: emelie

Ända sen första annonsen på Jacuzzi har jag alltid velat ha honom. Precis den typ av unghäst jag vill ha! Otroligt kille!

2013-05-20 @ 15:28:50
URL: http://myartwork.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0