Long time...

Jag kom av mig med bloggandet. De har ändrat utseendet på bloggen så plötsligt blev det så krångligt att lägga upp bilder och de hamnade snett (se förra inlägget) så bilderna ser konstiga ut.
 
Det som har hänt är iallafall att Joline är såld och har flyttat till Luleå. Det var med stor sorg för goare häst finns inte, men jag tror att hon får det bra och kommer att vara till stor glädje för Marja. Hon saknas här! Tyvärr var jag tvungen att sälja henne då det är svårt att sälja unghästar och större efterfrågan på de som är ridna. Jolines dotter Jodie finns kvar här och om ingen kommer och vill köpa henne så sparar jag henne ett tag. Hon är väldigt lik sin mamma i temperamentet, men blir större och ser ut att få mer linjer.
 
Vi har varit till Turkiet en vecka tillsammans med Malin och Micke. Vi bodde på ett 5-stjärningt hotell vid en underbar strand. Det var över 30 grader i havet. Det var så varmt och skönt i jämförelse med hur det är här. Här bara regnar det hela tiden och allt är blött. Jag hade tänkt att ha hästarna ute i ett par veckor till, men de har redan varit inne flera nätter pga regnet. Det blir en lång vinter...
 
Jacuzzi har varit på Hästkliniken på Marby och fått sina hålväggar kollade. Min vanliga hovslagare jobbar ju där en dag per vecka och det var lite lättare att få hjälp med ev sedering och så har han sin kollega på plats för lite second opinion. Nu hoppas vi att det bli bra. Han har inte dåliga hovar egentligen, men hade otur att det kröp upp en massa skit i bärranden när de gick på bete i Björnvarp och det bara regnade hela tiden. När hovarna blir så mjuka så är det lätt hänt.
Han var duktig och jag lastade själv här hemma och han skötte sig väldigt bra på plats och gick lika snällt in i släpet på vägen hem.
 
Igår var jag på Hästmässan i Mantorp. Det va mycket folk och vi hade en välbesökt monter med en populär "hästfiskdamm".
Själv köpte jag varsitt fodrat regntäcke till Windy och Zoda som de ska ha med sig till Nina. De kunde ju haft samma eftersom de ska åka i varsin omgång, men det faller på storleken. Jag mätte dem igår och Windy är normalstor med sina  ca165 cm. Hon blir kanske 167-168 cm när hon är klar, vilket är helt OK. Zoda däremot var ca 172 cm och det är i allra största laget. Måtte hon inte växa mer, men hon är fortfarande överbyggd, så det lär hon göra... Suck!
 
Idag blir det full dag här med mockning först och så en del annat fix. Det ska komma grus i veckan så att vi kan utöka planen bakom stallet så att vi kan köra in balar på lite enklare sätt. Det är väldigt trångt nu.
Jag får återkomma med bilder. Blir det lika illa som sist så får jag nog byta blogg till en som fungerar bättre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0