Windy hemma igen!

Windy kom hem från Nina i tisdags och Zoda tog hennes plats.
Samme hade lovat mig att hjälpa mig att lasta en unghäst. När han fick se henne skrek han: Det är ju ingen unghäst, det är ett MONSTER! Hon är ju ganska stor.. Det gick ganska lätt att få in henne trots att hon inte åkt sedan hon var föl. Hon var lite störig att köra, trampade runt en del och det känns när man har en så stor häst bakom.
Jag passade på att titta lite på rådgivande för unghingstar innan Nina var klar att visa Windy för mig. Jag blev väldigt imponerad av hur duktig hon var! Från att ha varit helt ohanterad och haft lite svårt att acceptera att ngn skulle tala om vilket håll hon skulle gå åt till att vara helt avslappnad i både sadling, longering, uppsittning och riden i alla gångarter!!
Nina är otroligt duktig med unghästar och med teamet runt omkring så blir hästarna väl hanterade och fostrade under vistelsen där. Windy stod tex helt lugnt uppbunden i gången och väntade i säkert 30 min innan det blev hennes tur. Jag rekommenderar verkligen att lämna unghästar på utbildning till Nina.

Filmbevis: http://www.youtube.com/watch?v=gNXjMU6voM8&feature=plcp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0