Lite nya bilder...

 
Det händer inte så mycket så här års.
 
Fölen och en del andra hästar är vaccinerade. Fölen ska snart ha andra sprutan. Alla har blivit maskade mot styngflugelarver och föl och 1-åringar mot spolmask.
Windy är på utbildning och rids nu i alla gångarter och löshoppar bra. Imorgon ska Zoda ta hennes plats och Windy får komma hem på lite vintervila. Framåt våren ska de tillbaka för att förberedas inför 3-årstest. Spännande!
Just nu är Zoda väldigt sävlig i sina rörelser och ser ibland inte ut som det är samma häst i början och slutet av kroppen :). Det blir så med de som är så stora som hon i perioder när de växer. Hon är redan dryga 170 cm och behöver nödvändigtvis inte bli större.
 
Rainman är ju såld, men ska bo kvar över vintern. Istället är det tänkt att Windy tar hans plats hos Åmans i Norrköping, men först får hon komma hem en sväng eftersom de är utomlands. Bra att kunna byta så får Rainman gå med likasinnade och leka.
Hingstfölen är avvanda sedan ett par veckor, mest pga att Jacuzzi blev ensam när Zolero åkte till sitt nya hem. Han blir emellanåt lite väl våldsam med småpojkarna, men mesta tiden fungerar det bra och de har trevligt tillsammans.
Jag är så glad för rapporterna om Zoleros framsteg. De har verkligen kommit långt på kort tid!
 
Vissa dagar saknar jag min Joline extra mycket. Idag var en sådan dag! Jag skulle borsta Zoda och kom till hennes ynkliga svans ;). Då kom jag och tänka på hur tjock och fin svans Joline har och tänkte att den är minst 5 ggr så tjock som Zodas. Jodie har ärvt sin mors hårsvall och är lika trevlig, så hon får axla hennes plats här <3.
På tal om JOdie så är alla hennes vårtor borta sedan länge, så nu är hon pussvänlig igen.
 
Jag filmade Jacuzzi för ett tag sedan. Han är fortfarande lite ömfotad och "tassig" här, men fin ändå: http://www.youtube.com/watch?v=gnje_igAajw&feature=youtube_gdata
 
Bilder från dagarna innan Zolero åkte
 
Bilder från idag:
Jacuzzi
 
Jairzinho
 
Jakline
 
En av de små granplatorna vi satte i maj. En del var riktigt stora nu och det ser ut som de flesta har överlevt sommaren.
 
Nere vid sjön
 
Sally
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0