Vilken vecka!

Jag vill inte ens tro att det som hände i lördags har hänt! Jag kommer alltid att sakna och sörja Jarrah och får panik när jag tänker på det.
Jag är väldigt glad att jag har fått låna hennes dotter Jakline e.Metall av Cissi med familj och körde henne till stationen i onsdags. Hon seminerades med Tailormade Temptation igår. Hon hade hunnit ovulera innan "lådan" kom, men var fortfarande semineringsbar, så vi får hoppas att det inte blev alldeles för sent. Nu vet vi iallafall var hon är i sin cykel och får ta nya tag om ett par veckor om det inte tagit sig.
Jakline är en stor häst, dryga 175 cm. Det är tur att hon är snäll!
http://flyinge.se/avel/hingstar-2012/temptation/


Jakline som föl


Jakline nu 7 år gammal

Joline åkte till Nina på inridning och jag har redan fått film på att hon rids i alla gångarter utan problem. Hon ser t o m riktigt stadig ut. Kanske kan även jag rida henne. http://www.youtube.com/watch?v=0IV2G2J0oy4
Här är hon arbetad ca 5 ggr och då hade vi aldrig suttit på henne innan. Raskt marscherat av både häst och Nina.

Jag måste ta mig i kragen och rycka upp mig nu och sätta fart mmed staket borta på Kullen så hästarna kan byta hage och beta av de andra två. Jag måste även kolla vem som kan slå och pressa/plasta mitt foder i år. Den som gjorde det förra året har tydligen sålt sina maskiner.

Här är lite bilder från när stona med föl fick ansluta sig till Kullen-hästarna. Det är nog första gången jag släpper föl på bete så här tidigt med utgång dygnet runt. Det har varit rekordvarmt även på nätterna och fölen är ju tidigt födda. När det blev så jobbigt med Jarrah så fick de gå ut och jag har ändå varit helt slut i veckan.































































Kommentarer
Postat av: frida reuterskiöld

Joline ser ut att ha blivit riden i flera år! Himla snabbt det gick.

2012-05-26 @ 13:40:06
URL: http://www.equestrianphoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0