Sommarkänsla

Det är så varmt idag på morgonen att jag får sommarkänsla!

Stona äter kraftfoder inne, sedan får de gå ut och äta sitt ensilage. Jag väntar på att gödningen ska komma på vallarna och sedan på lite regn innan de kan få gå ner på vallen och beta på dagarna.
Joline är här hemma med fölstona för hon ska åka till Mantorp på tisdag och bli inriden. Ikväll ska jag frisera och trimma lite på hennes behåring och igår var hovis här och verkade henne. Jag ska ta före och efter-bilder.

Jarrah såg mer fölfärdig ut förra veckan, men jag vet hur snabbt det gick förra året från att juvret så helt tomt ut tills det började rinna och Janeiro kom. Hon är stor och tung så det vore skönt att ha det avklarat.
Janeiro hälsar förresten att han är pigg och glad fast har haft en hovböld. Ajaj! Jag tror att matte Mia är kär i sin lilla häst. Jag ser fram mot att få se lite nya bilder på honom nu!

Jag har tagit semester det här dygnet för att vara hemma hos Jarrah, men det verkar vara i onödan. Nästa gång jag ska sova på jobbet är nästa fredag och söndag och då vore det fint om fölungen var på utsidan eftersom fler ordinarie personal ska vara ledig så det blir svårt för mig att byta bort el ta ledigt.

Här kommer nu en mängd bilder från i tisdags när jag släppte ut Bergin, Zoda, Windy och Jodie på bete med Malins hjälp. Vi ledde Bergin och Zoda bort till Kullen och hade Windy och Jodie med lösa. Sedan tog vi in pojkarna i stallet och satte på grimmor, backade intill med släpet och lastade dem så de fick åka till Björnvarp på bete långt från alla brunnstiga ston. De har verkligen blivit hingstiga på slutet och det är oroligt att åka hemifrån och inte veta om de plötsligt vågar trotsa elstaketet och försöka ta sig över.





















































Det kommer mycket fler..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0