Mer betessläpp

I lördags släppte vi ner stona på vallen. De sover inne med sina föl, men går ute från ca kl.07-18/19 nu när det varit så fint väder. Förra året väntade jag lite för länge efter att gödningen kom på och de hann knappt äta i takt med att det växte. I år har jag så himla mycket bete att det inte gör ngt om detta äts upp redan nu för så snart fölen kan sova ute på nätterna så flyttar jag bort dem till Kullen. Hur som helst så var släppet MYCKET livat och Zoega och Jackie sprang så mycket med sina föl att de blev helt slut. Zuprema har t o m haft träningsvärk ett par dagar efter för shit vad hon fick springa. Zoega var inte klok på en enda fläck och roade sig kungligt utan en tanke på att det stackars fölet sprang snabbare än hennes ben bar henne :).

Joline är nu lämnad hos Nina på inridning och började med löshoppning direkt. Fast hon aldrig har provat förut så fattade hon och hoppade snällt. Jag hoppas att det går snabbt att rida in henne så hon kan komma hem och gå på skogspromenad med Bergin bara jag har ngn som vill komma och rida med mig.

Jarrah har inte fölat än, men hade ett ödem under hela magen imorse. Det var som hårda kanter ändra fram mot armbågarna. Stackarn! Inte äter hon så mycket heller. Tack och lov är hon i mycket gott hull redan innan och lär sätta igång att äta efter att ungen är ute.

Filmer:
Kullen: http://www.youtube.com/watch?v=7TRtnyRF_KM

Hagen:http://www.youtube.com/watch?v=7lKYCrPKqzs&feature=relmfu

Björnvarp: http://www.youtube.com/watch?v=e_HftYXXn3E&feature=autoshare

Bilder från lördagen:


































































































Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka fina bilder! Syns att de njuter.

2012-05-20 @ 23:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0