Jarrah är död!

Både Jarrah och hennes föl dog i lördags natt under fölningen och jag vet inte hur jag någonsin ska kunna komma över det!

Fölet låg fel och trots snabba insatser från grannen Svenne, Jonas och senare veterinären som hade en bit att åka, så kund vi inte få ut fölet innan det var dött och då var Jarrah så medtagen att jag tog beslut att låta även henne somna in. Det var fruktansvärt och met hemskt är det att tänka på att hon fick uppleva detta det sista som hände i livet.
Vi har kamperat ihop i 22 år och jag kommer alltid att sörja henne.

Det som hände har inget med hennes ålder att göra utan hade lika gärna kunnat inträffa när hon var ung.


Kommentarer
Postat av: Maria

Fy vilken upplevelse att vara med om! Stackars dig och hemskt tråkigt att Jarrah fick sluta så, fina hästen. Oerhört tragiskt alltihopa. Hoppas hennes barn och barnbarn för hennes minne vidare =)

2012-05-23 @ 09:51:38
URL: http://mitrolle.blogg.se/
Postat av: Ingela

Fy vad ledsamt! Fick hon inre skador eller vad hände med henne?



Förstår det känns extremt hårt, just som du skriver om att hon led och hade så ont! Men du gjorde vad som stod i din makt, och ibland räcker vi inte till, vad vi än gör.

Du får minnas henne som det sto hon var, och hon kommer nog vara med dig med sitt föl vid sidan där uppe!

Kram

2012-05-23 @ 13:53:17
URL: http://ostanvindens.se
Postat av: Lasse Gårdfalk

Beklagar förlusten, but that's life !

Ta väl hand om er och fortsätt med det ni är bäst på.

Mvh Lasse G

2012-06-01 @ 22:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0