Jag fortsätter med bilder


Hela gänget med den gamla skolan i bakgrunden.
 

Jairzinho


Jairzinho


Jairzinho har inte ngn fot i marken


Jairzinho


Jairzinho


Jairzinho


Zuprema


Jag och Rainman pussas <3


Rainman med lera på ryggen


Tjohej mamma! Rainman skuttar, men mamma bara äter.


Jarrah och dotter Jackie kliar


Jarrah och Jackie kliar gärna varandra.


Matte och mysplutten Rainman

Igår började fölen lite försiktigt att söka kontakt och idag har de busat lite med varandra. Det lär inte dröja länge innan det är full fart blandat med att de ligger i en hög och sover. Mammorna är fortfarande lite på sin vakt och ill inte släppa dem helt, men snart kommer de inte att orka utan inse fördelen med delad vårdnad och barnpassning. Jag tror att minstingen är tuffast, eller mest aktiv iallafall. Det brukar vara grabbarna som leker mest och stofölen är mest med när de springer. De vill inte brottas på bakbenen eller ligga på knä och tampas. Förra året gick Jodie mest med stona eller sprang stora vändor på egen hand medan de tre pojkarna ägnade sig åt kamplekar.

Jag har jobbat ett dygn och vi var ute på restaurang och sedan tittade vi på majbrasan på flotten ute på vattnet och när de sände upp sådana där lyktor. Sedan sov jag dåligt för jag hörde folk som skrek. Det var dans på Folkets Hus så det var väl lite rörelse på folk hala natten.

I år ska jag bara betäcka ett sto och det blir Zoega med Tailormade Tempation. Hon borde åka typ idag eller imorgon, men jag avvaktar nog nästa brunst för ska hon föla 14 dagar tidigare även nästa år så får jag föl i mars och det ill jag inte ha. Det är för jobbigt med vädret om de ska stå inne mycket i början och stressande när jag jobbar borta vissa dagar. Jag tyckte att de fölade för tidigt i år också. I slutet av april och hela maj är OK att få dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0