Vilket väder vi har!

Vi har otroligt fint och varmt väder för att vara i mars. Igår var det säkert bortåt 20 grader i solen. Mycket skönt!

Jag har satt lite vårblommor i krukorna och köpte påskfjädrar igår, så jag kan göra påskris. Vi ska se om jag hittar lådan med påskpynt. Jag brukar aldrig göra det till påsk, men sedan ser jag den och tänker: Vad bra, där är den, nu ska jag komma ihåg det till nästa påsk. Nästa påsk är på G nu och jag har ingen aning om var de där påskgrejerna är..

Hästarna är så leriga att det är bedrövligt. Jag gjorde mig till och borstade ett gäng en kväll och de kunde inte komma ut fort nog morgonen efter och slänga sig i kärret. Tacksamt! Just nu ser Windy och Jackie värst ut. De lägger sig först i kärret så de blir blöta sedan bort till skogsbrynet där de sparkat upp jord/lera och lägger sig där. Effektiv lermask!

Droppens juver är riktigt stort, men har tack och lov inte börjat läcka än. Jag har fått upp mina kameror och de fungerar som de ska. Jag har en hos Droppen och en hos Jackie. Jackie var så söt i morse när hon låg och sov. Hon rullar ihop sig som en hund. Jag vet ännu inte om det är Zoega el Jackie som kommer först. De har en vecka mellan sig egentligen, men Jackie fölade en vecka innan förra året och Zoega fick sin på dagen 2010, så de kan komma samtidigt. Jag har gjorden också, så i värsta fall får jag ha kamera på två och gjord på den 3:e.
Mina kollegor har varit snälla och bytt några nätter med mig så jag får sova hemma den kritiska tiden.
Jarrah är 3 veckor efter de andra och hon går ju nästan alltid över med 10-14 dagar (utom när Jackie kom 14 dagar innan beräknat). Sitt första föl gick hon på dagen 1 år med!
Jag försöker att borsta 1-årshingstarna varje dag. De tyckte att det var läskigt först, men nu är det trängsel om vem som ska borstas mest.

Vi gick i skogen en sväng igår när Micke kom fråb jobbet. Så härligt när det luktar skog och solen skiner.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0