Mer fotografering

Bloggen börjar vara mer en fotoblogg och jag gillar att lägga upp lite bilder på nätet för då finns de på fler ställen än i min dator och i min externa hårddisk = extra säkerhet för det bästa bilderna.
Idag var jag i stohagen, men missade tyvärr när de skuttade runt som mest. De hade tydliga vårkänslor och rullade sig vilt i både kärret och i vanlig lera/jord. De blev så fina så!


Joline. Jodie och Windy


Zoda


Jackie och windy


Jackie och Zoda


Zoda grävde vilt och gjorde blandade småhopp innan gropen var duglig att rulla sig i.


Windy och Zoda


Jackie och Windy


Jackie


Jodie


Zoda


Joline


Jodie som är väldigt överbyggd just nu. Hon växer så det knakar.


Tjocka Jackie och Windy


Jackie och Zoda


Mmmm, vad skönt! Zoda gnor lite extra i manen.


Zoda jobbar på lerinpackningen.


Jackie har varit en vända till kärret. Fint!


Jodå, Windy hittar också till kärret. Det är hästarnas privata swimmingpool.


Lerig från topp till tå..


..framifrån och bak.


Jodie


Jackie med en hel jordkoka i nacken.


Jackies öga. Hon ser inte så här vänlig ut när hon befinner sig i sin box och har fått matt. Då är ögat mer ont..
Hon är egentligen väldigt snäll men tycker INTE om att man är utanför hennes box när hon äter. Jag kan minnas att Jarrah var likadan när hon var ung, men hon har vuit ifrån det nu på gamla dagar och är väldigt fredlig i sin box.
Jarrah har faktiskt sparkat mig en gång när jag var inne i hennes box och mockade när hon hade ett nyfött föl och en gång bet hon Jonas i ansiktet när han satt och klappade hennes föl i hagen. Nu för tiden skulle hon aldrig få för sig att göra något dylikt, men modersinstinkterna är starka och hon är mkt vaksam när hon har fölat. Jackie är inte på samma sätt för hon är bara sur när hon har mat och var inte något vaktig när hon hade fått Jacuzzi. Nu var det hennes första föl så vi får väl se hur det är i år. Hennes matnoja har hon bara haft när hon är dräktig, så det kanske bara är hormoner det också.


Jacuzzi


Jacuzzi


Zolero och Jacuzzi delar broderligt och äter ur samma hög.


Zolero på väg mot lunchen.


Droppen och Jarrah tar en ätpaus. Dagens rullning är avklarad så nu är det soldags innan nästa matskift tar vid. Det är vad de gör om dagarna, äter, solar/vilar, skiter och rullar sig.
Hästar är dessutom destruktiva djur. Tegelstenarna i förgrunden låg fint staplade från början, men..


Jag tog en bild ner mot sjön. Det blev så fina färger i soldiset.


Meya och Minna myser med husse som jobbar med veden.


Lilla Sally är med överallt, hela tiden. Hon är fortfarande jättebusig och ALLT går att jaga och attackera! Här stannade hon för att klia sig, sedan var det full rulle igen!

Kommentarer
Postat av: frida reuterskiöld

Jacuzzi är så himla fin :) Och himla mysig liten katt i slutet^^

2012-03-13 @ 13:15:36
URL: http://www.equestrianphoto.se
Postat av: Angelica

Tack Frida! Det är verkligen roligt att fota hästar även om jag inte är lika duktig som dig eller har så fin utrustning.

2012-03-13 @ 16:34:54
Postat av: frida reuterskiöld

Du tror inte man skulle kunna få komma och och fota mot sommaren de nya fölen och de andra hästarna? :) Skulle verkligen behöva uppdatera min tråkiga portfolio.

2012-03-17 @ 13:49:39
URL: http://www.equestrianphoto.se
Postat av: Angelica

Du får jättegärna komma hit och fota i sommar. Säg bara till när du vil komma.

2012-03-29 @ 07:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0