Förkyld

Jag var iväg på bruksprovet förra helgen. Det var väldigt roligt att kunna komma iväg trots att mamma var sjuk och inte kunde ta stallet till mig. Malin var en ängel och ställde upp och mockade. Tack!

Det var roligt för Magnus och Lotta att Luxus CML nu blev godkänd vid sitt andra försök. Vi passade även på att kika på ett par av deras andra unghästar som är i träning hos Yvonne Österholm. Fin anläggning, fina hästar och trevliga tjejer (Yvonne och hästskötarna).

Jag har blivit så himla förkyld! Näsan rinner, jag nyser och huvudet känns som det vore fyllt av bomull. Fy tusan!
Jag hoppas jag kan jobba imorgon.

Nu ska jag gå ut och mocka och fixa stallet och se om jag kan få in lite av det kraftfoder som jag fick levererat inatt. Två 600kilos storsäckar med Hippofoder. En med Bas basic till de tjocka och icke dräktiga och en med Grow Alfa till de som ska föla och till unghingstarna.

Igår var det väldig fart på grabbarna. De börjar vara riktigt hårdhänta mot varandra och leken är tuff. Men de har väldigt roligt och de är roliga att titta på.
Jag fick även en rapport att Janeiro mår bra och verkar trivas. Jag är så glad att han har hamnat hos en ägare som verkligen tycker om honom. Jag hoppas att han kommer att vara till stor glädje för henne!

Idag fick jag se Jarrah nedlåta sig till att klia Joline. Hon är mycket sällan delaktig i sådant medan Joline kliar ihop med andra varje dag.


Jag har lovat mig själv att se till att det går att sitta på Joline innan hon åker iväg på inridning för att det ska gå lite snabbare. Jag tänkte att även Windy och Zoda ska ha haft sadel innan betet så de är mer redo inför höstens inridning. Jag trodde att Windy skulle vara svårare att övertala, men nu tror jag tvärtom för Zoda har kommit in i en känslig period och tycker det är läskigt att bli borstad t o m medan Windy älskar det.



Zoda jobbar på att skala detta stackars träd som antagligen går en säker död till mötes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0