Förkyld igen!

Jag var jätteförkyld för ca 2 veckor, men det gick över väldigt snabbt. Tyvärr kom det igen nu med råge. Jag har haft så ont i halsen att jag inte kunnat svälja och det har jag nästan aldrig haft innan. Näsan täppt, jag hostar och är hes. Det är ngt bättre idag, så vi får väl se om jag orkar hänga med Lillis till Ikea när han ska shoppa till sin nya lägenhet.
Jag ska jobba ett dygn imorgon, men om jag inte blir väldigt mkt bättre under dagen är det nog bäst att jag stannar hemma ut smittsynpunkt. Om jag smittar ner alla andra kommer det väl att snurra runt i veckor.

Inget nytt på hästfronten. Hovis var här i måndags, men smågrabbarna ville inte gå med på verkning. Jacuzzi hade nog fungerat, men Zolero jagade upp även honom trots att vi inte ens tittade åt hans håll och eftersom de bor i samma utrymme så blev det tokigt. Vi lät det vara utan att bråka och bestämde ny dag på tisdag. Då kommer även veterinären och ger dem lite lugnande så det blir ordentligt gjort utan panik. De är smarta de där pojkarna för om jag är ensam så är de så lugna och fina, men så fort det är en person till så blir de väldigt vaksamma och "flyr".
Stona är ännu lite tjockare och juvren växer. Ännu inget läckage på Droppen, men det är nog bara en tidsfråga.
Hästarna är iallafall väldigt spralliga och springer mycket. Även de äldsta tjockisarna är hoppiga emellanåt.


Fina Windy ligger först i lervatten och rullar sig sedan i fluffig jord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0