Beslut taget

Nu har jag beslutat mig för att stanna på mitt nya jobb! Det är roligt och jag trivs med mina nya kollegor. Det är också största anledningen till att jag sökte det här jobbet, att jag får lite arbetskamrater. Jag har trivts bra på det andra stället också, jättebra! Men det är nyttigt med lite nya utmaningar och det är nog viktigt att man inte nöter ut varandra när man jobbar så tätt med en person. Vi lär ses ändå och ni är alltid välkomna in när jag jobbar för en kopp kaffe och lite prat!

Jag och Malin har bokat en resa till Turkiet i september, Mickarna får också följa med.. Det ser jag fram mot väldigt mycket. Vi har tagit All inclusive så vi ska bara äta, dricka, slappa och ha det bra. Vi ska till Belek, tror jag att det hette. Det är visst ett riktigt golfmecka, men det hoppar vi över.


Igår var det en fantastisk dag. Det var så soligt och varmt att det lika gärna kunde ha varit i slutet av april. Isen och snöns om är kvar smälter så man nästan ser det. Idag är det mer grått, men 5-6 grader varmt redan vid kl.6:30.

Imorgon åker jag till Flyinge och bruksprovet. Det är bedömningsledarträff på fredagen som jag ska gå på och sedan ska jag passa på och titta lite på de nya hingstarna och träffa folk jag känner.
Mamma är sjuk i influensa med hög feber så det höll på att gå åt pipan, men Malin har erbjudit sig att fixa stallet. Jag ska skriva en uppsats med rutinerna till henne så ska det nog gå. Hon kan ju ringa mig annars.

Vi har haft ett par företag här som ska räkna på bergvärme till huset. Vi har direktverkande el med gamla dåliga elelement och eldning i kamin och vedspis, men när man inte är hemma blir det kallt och elen blir dyr. Det blir också väldigt skitigt att dra med vedkorgar flera gånger om dagen. Vi får väl se vad det landar på i kostnader. Det är ingen idé att börja med tapetsering o dyl innan vi vet var de ska göra hål i väggar och golv för nya rör. Vi kommer naturligtvis att fortsätta att elda i både vedspisen och köksspisen för att det är mysigt och jag skulle även vilja ha en insats i öppna spisen i vardagsrummet för att kunna elda för mer effektiv värme där också.

Jag och Lillis har varit och valt tapeter till hans nya lägenhet. Han ska flytta dit 1/4. Jag hoppas nu att båda får jobb och kan dra ihop till sina hyror själva. I värsta fall får de bli sambo igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0