Dags att uppdatera lite

Jakline har varit på ultraljud idag, men var inte dräktig. Det var väl väntat eftersom hon egentligen hunnit ovulera innan hon seminerades sist. Det hade kunnat gå, men bara att ta nya tag med förmodad seminering på tisdag. Jag kör med Temptation och har ett annat kort i bakfickan ifall det inte går. Det är alltid bra att ha en reservplan ifall man inte kan få sperma från den hingst man valt, särskilt när det gäller hingstar i tävlingsverksamhet.

Jag har gjort en film på Bergin. Jag vill gärna sälja henne och kan göra det mkt billigt bara hon kommer till ett bra hem. Det är en trevlig och lätthanterlig häst. Hon passar i första hand till avel/sällskap, men även till körning (är spänd för rockard) och lätt promenadridning (hon gillar inte att bli riden av alla människor, men är trevlig och lagom framåt med dem hon trivs med). Hennes enda avkomma hittills fick hopputmärkelse och klass 1 46 poäng i gångarter. Han är stor C i dagsläget. Hon är ganska ömfotad fram och bör ha skor om hon ska ridas. Det är ganska knöligt i hagen så man ser att hon är lite försiktig. Filmen: http://www.youtube.com/watch?v=AgrtgVc5kkY

Jag fick ta hem alla hästar från betet förra fredagen då vädret var fullkomligt vidrigt och svinkallt. Jag planerar dock att ta tillbaka ungstona och Bergin under helgen. Stona med föl får väl vara kvar här hemma så de kan sova inne vid behov eller iallafall tills hovslagaren varit här nästa vecka och fixat lite med fölen och Zoega (som fläkt bort en bit).
Jag har gott om bete i år och kanske ska jag ta hem hingstarna från Björnvarp när de ätit av sin hage? Frågan är om de kan gå på ena sidan vägen när stona går på den andra och hålla sig där samt vara så avkopplade så de äter som de ska?

Joline reds in på knappt två veckor och fick åka till Holmtebo för att Emelie ska hjälpa mig att rida henne lite i sommar. Hon är till salu och det kommer att kännas den dag hon ev flyttar härifrån. Det är bara till ett mycket gott hem det kan komma i fråga!

Lite bilder:





























































Kommentarer
Postat av: Karolin Wahlman

Eftersom hästar är något av det vackraste som finns kan jag inte låta bli att beundras över dina fina foton på dina VACKRA hästar.

Karolin

2012-06-08 @ 20:26:32
URL: http://linaellerkarro-detrjag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0