Semester

Vi var i Falsterbo i ett par dagar. Jag jobbade i Agrias monter och Micke åkte rut och tittade på båtar. Tyvärr var vädret inte ngt badväder, så det blev inte ngt strandbesök.

Nu har jag gått på min semester och har massor av saker att göra under tiden. Tvätta stall, måla stall, tvätta hästsläp, tvätta fasaden på huset mm. Mkt tvätt med andra ord. Hästtransporten tvättade jag häromdagen, men måste ta ett tag till på taket där det växte mossa och var helt grönt.
Vi ska åka till öland med husvagnen i ett par dagar. Hundarna får åka med.


Hästarna går på bete, men de få fina dagarna är hemska för dem pga av alla insekter och värst är bromsarna i helikopterstorlek. De biter bort stora bitar från dem och de får panik och bara springer. De står i en granplantering där det är mörkt och svalt och kommer inte fram förrän på kvällen. Det medför att Droppen tappar hullet och blir för smal. Hon får extra, men det hjälper inte riktigt. Synd, för hon var så fin.

Ikväll kommer hovslagaren och kikar på hingstarnas fossingar. De ska få lite lugnande innan, så hoppas jag att det går fint. De är så ängsliga för andra än oss.


Jacuzzi och Zolero i tisdagskväll kl.22:30. Tagit med mobilen. Busar!

Lite bilder:

Zoda


Zuprema


Zuprema


Hela gänget


Zuprema busar


Zuprema


Hela gänget


Zuprema


Zoega


Jodie


Jodie


Windy


Rainman


Jairzinho


Raindrop


Raindrop


Gänget


Delar av flocken


Spring!


Zoega och Droppen med varandras barn.


Windy


Jodie


Windy


Zuprema


Bromsar över runda rumpor


Zoega ruskar bort insekter.


Droppen ska rulla sig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0