Joline

Det var ett tag sedan jag skrev. Igen!

Jag har varit och tittat när Emelie rider Joline och jag måste säga att utvecklingen gått snabbt sedan hon reds in för ca 2 månader sedan. Hon är mkt stadig och går att rida ut båden enskilt och i grupp. Hon är tydligen mkt rolig att rida och gör sitt bästa hela tiden. Hon bör bli en mkt trevlig ridhäst när hon är mer riden. Dessutom är hon fantastisk att hantera! Så underbart snäll!

http://www.youtube.com/watch?v=BSFwddq_1BE

















Hon är till salu!

I övrigt har det inte hänt så mycket. Jag har tvättat och målat klart stallet och invigt det genom att Jackie har skitit ner sin vägg :).
Mamma har varit här och vi har plockat kantareller. Jag behöll inte några för jag orkade inte rensa.

Jag har fotat fler häster:


Rainman och Zoda delar på maten.




Intresserade av vad husse pysslar med. Vi har lånat en betesputs av Ljungstorps och körde av vallen. hästarna flyttade sedan över till vallen bredvid så får denna återhämta sig lite. Även ytorna borta på kullen är putsade och jag hoppas på en bra höst där de kan gå ut länge. mat lär det finnas iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0