Fölmönstring

I lördags var vi iväg på fölmönstring med Jairzinho och Zuprema. Rainman fick stanna hemma för att hans mamma inte är i skick att visas upp. Hon blev tunn när insekterna var som värst och har haft svårt att hämta upp det så att jag är nöjd. Hon är absolut inte utmärglad, men för tunn i min smak.

Som vanligt hade jag ägnat exakt ingen gång att träna. Jag är hopplös!
Men som vanligt så är de superduktiga och går fint i snöre ändå. Jackie var lite väl taggad så att stackars Jairzinho hade fullt sjå att hänga med sin mamma och var då inte särskilt avspänd. Det gick bra ändå och han fick 47 poäng och Zuprema ännu en poäng med 48. Jag är nöjd med det då Zuprema var högst bedömd tillsammans med ett annat gångartsföl. Just den här domaren ligger i den nivån och om man jämför med hur andra dömer så kanske man kunde ha fått ngn mer poäng här och var, men så är det ju med bedömningssporter. Jag tror att alla var nöjda med sina bedömningar ändå och fick alla betyg motiverade och förklarade.
I championatet slog Zuprema till och blev 2:a både som gångartsföl (efter den andra 48-poängaren) och som 2:a som hoppföl (så roligt att se Zoega visa hur man gjorde och se hur väl de båda hoppade). Jairzinhos mamma hade full show ännu en gång och han hamnade utanför placering. Hon fick t o m in en fullträff på hans lår i sina krumbukter!
Stolliga häst!
Jag hoppas få lite film på båda och bild på iallafall Zuprema senare.

Jag åker iallafall med Zuprema till Riksföl eftersom det är så nära och jag ändå ska vara där.

Idag är Jakline undersökt på ca 42 dygn och var fortfarande dräktig med ett fint foster med hjärtslag. Jag blev så glad för det!

Fölen är chippade och idag lägger jag hela luntan med papper på postlådan. Det ska vara inne innan den 31/8 för lägsta registreringsavgift. Det känns väldigt tidigt med tanke på att det var senast 31/12 för bara ett par år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0