Första fölet är här!

Jag skulle jobba hela dygnet i fredags, men kl.20:30 ringde Micke och sa att det låg ett föl i Zoegas box. Henne hade jag inte ens börjat titta på för jag trodde att Droppen och kanske Jackie skulle hinna före, så kamerorna satt uppe hos dem. Jag blev avlöst av en snäll kollega och hastade hem i snöstormen på sommardäck. När jag kom hade fölet redan arit uppe på benen och var nästan helt torr, så hon kom nog direkt när husse tog in dem vid 18:30. Det var ju ruskväder hela dagen och jag hade hästarna täckade och hade bett husse att ta av åtminstone Droppen hennes täcke. Han hade överträffat sig själv och tagit av både Zoega, Joline och Jodie också och det var ju bra så hon slapp föla med ett surt täcke på sig (de var inte sura på insidan förstås).

Fölet var ett piggt stoföl som ska heta Zuprema, som är en av Zoegas kaffesorter. Jag är lite osäker på hur man säger det, men jag tror att vi ska säga det mer som Zuprima. 
De var ute en liten sväng igår och ska få gå ut även idag när det blir lite varmare.



Tjuren Ferdinand kikar ut lite blygt.








Zuprema f.120406 e.Shooting Star u.Zoega e.Figaro R


Inte varje dag Sally kan ligga så stilla nära de andra utan att bråka med dem så att de går si väg.




Kommentarer
Postat av: frida reuterskiöld

Nej vilken sötnos! Älskar stjärnan i pannan :)

2012-04-09 @ 00:42:11
URL: http://www.equestrianphoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0