Föl nummer tre är också här

Natten till 16/4 fölade Jackie plötsligt och fick en son e.Bellagio. Han är brun med liten stjärn och vita bakkotor. Det är en otroligt liten och späd liten kille och ngn föreslog att han skulle heta Jaguar. Inget kunde passa sämre :).
Jag trodde inte att hon skulle föla och så sent som vid midnatt när jag tittade på monitorn så låg hon helt lugnt och sov. När jag vaknade till vid 02:30 stod hon och bökade i halmen och då gick jag upp och stängde av svettgjorden och satte mig här vid datorn och tittade på henne. Kl.02:40 la hon sig och jag gick ut och 02.50 var han ute. Det går undan! Det var en pigg liten kille som gjorde alla rätt på kort tid.
Nu är det namnfunderingar och hittills är Jagger och Jairzinho bäst.
















Söt som socker!

Nu har det pluppat ut tre föl på ca en vecka, men det dröjer ett tag tills det sista kommer. Alla har fölat med ca 14 dagar kvar till beräknat datum, men Jarrah brukar alltid gå över tiden. man kan ju hoppas att hon iallafall håller tiden i år så det inte blir så långt glapp mellan fölen.
Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Frida reuterskiöld

Jagger passar nog bra! Fast jag tycker nog Joyeux är fint också men vet inte hur bra det passar på en hingst! (glad på franska)

2012-04-18 @ 07:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0