Bakslag

Igår kom väderbakslaget! Det både snöade och blåste hela förmiddagen, men slutade vid lunch och det mesta av snön försvann, men det var kallt och inatt har det nog varit ner mot 6 minus. Burr! Vi eldade i köksspisen på kvällen och det blev varmt och skönt.
Idag är det strålande sol igen! Härligt!

Avelsföreningen (NKLH) hade årsmöte igår och jag är numera ordförande för densamma. Jag hoppas att jag ska hinna med det också...

Idag ska jag se till att Windy och Zoda får flytta ut i lilla stallet igen så Droppen och Jarrah slipper ha Windy mellan sig i hennes provisoriska boning i gången. De är så arga på henne och hon retas med dem. Droppen börjar på att se fölfärdig ut och jag vill inte att hon ska trampa sitt föl för att hon måste attackera sin andra dotter som glor in i boxen genom gallret. Jag ska även sätta igång fölningsgjorden och se att den fungerar som den ska. Hon får börja ha den på sig om nätterna nu. Jag hoppas att det dröjer minst en vecka till, men hon är lite lurig.
I morse när jag tog ut hästarna stack hon direkt ner i skogen och försvann. Helt ensam. Hon brukar aldrig gå iväg ensam i vanliga fall. Hon kom tillbaka efter en stund, men som sagt, beteendet är inte riktigt likt henne.

Ikväll ska jag åka ner till Lillis och se till att han får upp lite gardiner och tavlor i sin lägenhet. Det blev jättebra med möblerna och allt han har köpt.

Lilla Sally är så duktig och tar egna råttor nu. Hon kom just in med en. Jag slängde ut henne och råttan och hon kom in igen. Hon vill leka med den inne! Vi är inte överns i den frågan så nu är kattluckan tillfälligt låst och hon försöker öppna den. Hon morrar hela tiden för hon vill inte att ngn av de andra ska titta på hennes byte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0