Wascator i sadelkammaren

Idag fick jag tvättmaskinen inkopplad i sadelkammaren. Vi ska bara förankra den på ngt sätt så ska här tvättas! Jag har visserligen provtvättat idag och det går bra, men min högst provisoriska lösning på att hålla den kvar på sin plats kräver att man står där och vaktar när den sköljer och centrifugerar. Risken är annars att den "går ur bild" och sliter sönder el, vattenförsörgning och avlopp. Min långa köksmatta är nu ren och fin iallafall :)!

Hästarna sprang som stollar nu ikväll och jag såg på långt håll att fölen hade väldigt livat på både 2 och 4 ben. Tvärr var det skymning och kameran låg inne. Jag hade kunnat ha dem ute för det var riktigt varmt, men en kalv blev vargdödad 8 km härifrån i torsdags kväll och kan vargen ta en kalv så kan den säkert ta ett föl också. Det är dessutom under 10 grader om nätterna och väldigt fuktigt, så fölen sover nog gott om de får ligga torrt.
Jag har just varit ute och nattat dem och som vanligt mockat iordning och myst lite med var och en. Även Jarrah gillar lite kvällsms om det är i form av kli på bringan. Hennes son däremot gillar allt mys.

Samme har kört rally i Askersund idag, men det tog visst stopp innan målgång dvs de bröt efter ngt problem. Nya tag imorgon då det är folkrace på Toverum. Lillis spelar match i B-laget samtidigt så jag får väl dela mig och titta en stund på varje. I A-laget har han spelat klart för denna säsong i och med sitt röda kort igår. Man får inte säga fula ord i vanliga fall, men på fotbollsplanen är det dessutom förknippat med viss bestraffning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0