Tiden går så fort

och jag hinner inte blogga. Dagarna bara rusar förbi och vi har massor att göra här. Balar ska köras in till stallplan. De kan inte stå kvar vid vägen som vi gjort innan för om det blir så här mkt snö i år också och det blir stora vallar upp mot balarna så äter mössen sönder dem. I år blev nästan ett 10-tal helt förstörda. Det är lagom roligt att köra in 140 balar utan vagn. Vi håller utkik efter en vagn, men tills dess kör Micke några i taget med balgripen.
Både förstaskörden och andraskörden har riktigt bra värden för min typ av hästar. De behöver inget extra utöver fri tillgång på ensilaget, men vill gärna ha ngt i krubban när de kommer in på kvällen. Jag funderar på att köpa Hippo Basic för det får jag hyfsat pris på om jag tar i storsäck. Om fölen/1-åringarna behöver ngt mer protein än så så kan jag ge dem lite lusern el soja utöver Hippo.
Jag har just varit borta på Kullen och gett hästarna två hinkar päron och sedan tog jag hem två hinkar till Jarrahs gäng. Gott och saftigt! Det är dåligt med äpplen, men päron finns det i kopiösa mängder där borta.
Det blåste storm inatt och när vinden tilltog igårkväll bestämde jag mig för att ta in stona och fölen. Det var i det ärmaste ett självmordsuppdrag att göra det i mörkret med stormen vinande runt omkring. Den enda jag fick tag på var Jackie och hon blev mer än lovligt tossig när de andra inkl hennes unge skenade iväg åt ett annat håll. Jag hann få grimskaften runt en björk och kunde hålla henne tills de andra kom tillbaka och sedan gick de in snällt. Jag hade aldrig kunnat sova om de hade varit ute för jag är så rädd att de ska gå ut och försvinna. Det räckte med att jag oroade mig för Droppens gäng, men kl.6 var jag borta och kollade och då stod de i lä bakom en skogskulle och hade det ganska bra. Det är ju varmt fast det blåser utav bara tusan.
Micke har bytt jobb och jobbar numera i Valdemarsvik på kommunen som gatu- och fastighetschef (eller vad det kan heta). Skönt med så pass mkt kortare restid.
Meya fäller massor just nu och Minna har just slutat. Man tror att de ska konvertera till nakenhundar, men trots att håret ligger i drivor så finns det massor kvar.


Zoda


Bergin med gullig min.


Windy med en miljon kardborrar i man och lugg.


Världens tjockaste Zoega. Hon ska föla i april...


Fart på tjockisen


Fina gamla Pärlan, vars barnbarn Maddox e.Cohiba u.Miami blev 2:a bästa hoppföl på Riksföl i helgen.


Zoda, min stora vackra 1-åring e.Bocelli u.Zoega


Windy


Penny-Ponny med en och annan karborre i frisyren


Hela gänget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0