Snart en ny hage

Vi har satt stolpar och isolatorer runt den största vallen och tänker släppa stona med föl där så snart jag har fått upp tråd. Det blir nog klart imorgon och då ska vi stå beredda med både videokamera och vanliga kameran. Jag räknar med mycket spring! Det har kommit en del återväxt efter andraskörden och det kan de få äta upp.
Micke har kört in massor av balar och staplat inne på gården, men det är ytterligare ett gäng kvar..

Tidigare idag såg jag fölen leka med varandra och det finns inget som är så roligt att titta på. Det var 4 föl i full fart och så lekte de någon slags "Herre på täppan"-lek på den lilla kullen i nedre hagen. Lilleman Zolero har verkligen kaxat till sig och är riktigt stöddig mot de andra. Han visade prov på alla möjliga hopp på stället innan han vräkte upp frambenen på Janeiro och bet honom i nacken och så började jakten om igen. Jodie leker inte som pojkarna. Hon är med och springer, men när de andra klättrar på varandra tar hon ett extravarv och springer fortfort.
Inatt sover fölen inne då det regnar och ska så göra hela natten. Olika vädersiter spår olika mycket och jag väljer att lita på Klart idag för de säger att det ska bli lite mer måttligt. Yr säger att det ska vräka ner.

Vi var och tittade på A-laget förut. De hade behövt 3 poäng, men fick tyvärr bara med sig 1. Bättre än 0, men det hade verligen varit hjälpta av en seger.

Imorgon kommer pappa och tittar på hur vi ska lösa avloppet till min Wascatortvättmaskin som jag ska ha i sadelkammaren. Det är en 7,5 kilosmaskin, så där kan jag tvätta både hästtäcken och långa mattor. Elekrikern måste också komma och koppla in den innan jag kan prova. Jag ska ringa dem imorgon. Det ska bli så skönt att kunna hålla täcken rena utan att behöva lämna bort dem på tvätt. Lite lyxigt kanske eftersom jag inte använder täcken så ofta, men vi har desto fler mattor som behövs tvättas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0