Länge sedan..

Jag glömmer bort att skriva här.

Dagarna flyger förbi och det har varit jobb och en massa chippningar av föl. Det är bara mina egna som inte får några chip, men jag vågar inte göra det utan någon som kan hålla dem i grimma när jag ska sticka. Alla papper ligger färdiga, det är bara det där lilla chippet som saknas.

Jag har lyckats att få punktering på båda framdäcken med två dagars mellanrum. Idag satt det en skruv i vänsterframdäck och i förrgår var det ngt som skurit ett hål i höger fram. Jag har haft stor tur och kunnat få dem lagade direkt vid båda tillfällena.

Ston med föl har fått stå inne ett par nätter när det varit blött i marken, men nu är det stabilare och torrare så då är de ute igen. Jag hoppas att de övriga kan gå ute i minst en månad till innan den långa och tunga stallperioden är här. Jag har ju gott om foder, så de kan få stödfodring om det behövs. Jag ska flytta Droppens gäng till en hage som inte har betats på ca en månad så det lär dröja innan de behöver en bal.

Vi plockar massor av svamp och ger bort det mesta. Det är ett otroligt bra svampår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0