Sally har flyttat in

Igår flyttade lilla Sally hit. Hon är helt underbar och så busig. Minna och Meya älskar henne och kan inte se sig mätta på henne. Meya vill vårda henne och Minna blir så till sig att hon nästan mosar katten i sin iver att gulla med henne. Zlatan tyckte att det var ett helt onödigt tilltag av mig medan Tomas blev glad och har lekt med henne nu på morgonen. Han är kanske lite väl burdus i sin lek, men hon var med på noterna.
Hon har sovit hela natten i husses säng, eller, hon sov till kl.05 och sedan ville hon leka. Vi gick ner så hon fick gå på lådan och sedan somnade hon om en stund i min armhåla.




I övrigt ska beteshästarna få komma hem idag. Det ska regna imorgonnatt och bli neråt 0:an, så de vill nog sova torrt. Vi måste flytta foderhäcken till vinterhagen och servera balar i både den med tak och i mitt hemmabygge. Det räcker inte med en när det är 14 hästar som ska samsas.
Hovslagaren kommer på tisdag och det är lika bra att de får ett par dagar på sig att återförenas innan vi ska verka dem. De har ju inte setts på flera månader och då lär det bli lite uppståndelse. Det är alltid lite läskigt att släppa ihop när man har fölen med, men jag gör det nog på vallen så de har lite yta att springa på. I vinterhagen är det både stenar och stubbar de kan snubbla på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0