Lilla stallet är klart

Nu är lilla stallet klart med både dörrar och fönster och Pärlan med småtjejer har invigt det. De stod där medan Thorild var här och vaccinerade i måndags. Tyvärr klarade jag inte av att få in fyra föl där på egen hand medan deras hysteriska mammor stod och gapade efter dem, så nu plan är att jag får stå ut att mocka skitiga boxar i tre veckor till sedan får de en tvär avvänjning förutom minstingen. Jag tänkte att Zinnia och kanske ngt av de andra stona utan föl kunde gå med fölen på dagarna i ytterligare några veckor.

Igår natt regnade det massor och det var mycket onödigt. Jag har inte haft så lerigt i hagen, men nu blev det ju det runt foderhäckarna där de trampar omkring mycket. Väderprognosen säger nu att det ska vara uppehåll en längre tid så då kanske det torkar upp lite igen. Hagen är ju väldigt stor, så det är bara precis där de står mycket som det blir lerigt. Jag avkyr hagar där hästarna vadar fram i lera. Tyvärr verkar de själva gilla lera i alltför stor utsträckning eftersom de gärna rullar sig i den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0