En vecka med mockning efter 14 hästar..

.. och jag är redan less på det. Det är värst att mocka efter stona med föl och jag hoppas att dörrarna till utestallet snart är klara så att fölen kan sova i egen logi på nätterna. Det lär bli rörigt i deras box eftersom alla fyra ska bo där, men en sådan box orkar jag.
Imorse gick jag ut 06:15 hann lagom klart för att hinna till jobbet. Då hade jag packat påsarna igår. Om jag börjar 06:00 kommer jag att hinna gott och väl.

Hästarna har hållt sig lugna sedan den där första utflykten och de har även hunnit bli fina om fötterna. Alla utom  Zolero-plutten. Han fick lite panik och blev inte riktigt talbar så efter att han sparkat sig loss och träffat hovis på låret så nöjde vi oss med att ta i ett ben och låta honom vara. Han har jättefina hovar som inte var något att ta på, men man vill ändå göra tempot för övnings skull. Jag har lyft hovarna förut och vi har även raspat en gång och då gick det bra, men nu blev det baklås precis. Jag kör lite övning på genen hand så går det nog sedan.

Jag är så glad att se att alla är så sams och kan stå och äta tillsammans. Det är ingen som är utanför och ingen som bråkar.  
Igår och idag kör Micke bort skiten från gödselplattan med hjälp av grannens traktor och vagn. Skönt att få det gjort.

Sally är en riktig busunge! Fullständigt galen emellanåt, men sedan så go och kelen däremellan.
Tomas och hon leker för fullt, men Zlatan är skeptisk.

Ikväll ska jag lägga ut bilderna från förra helgen när jag släppte ihop hästarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0