Årets finaste dag?

Jag tror att vi har haft årets finaste dag idag! Så varmt och soligt i kombination med underbara höstfärger.

Jag jobbar, men vi åkte hem till Hagen och har varit ute hela dagen. Vi skulle åkt på rally egentligen, men det blev inte av. Samme körde en tävling i Norrköping. Jag vet inte riktigt hur det gick.

På förmiddagen fotade jag fölen lite när de busade i "trädgården". De är så busiga och idag lyckades jag få Jodie med på bild där hon inte bara betar. Hon är hopplös annars eftersom hon bara går och är tantig när kameran är med. Annars kan hon minsann också, men inte då..
Zolero är en liten rackarunge just nu. Han är på de andra hela tiden och om jag är i hagen är han som ett plåster och vill gulla. När man ska gå följer han efter och det gäller att ha ögon i nacken när man går. Hingstföl kan gärna komma farande på två ben bakom om andan faller på. Än så länge har han inte försökt leka med mig på fölvis utan är bara tillgiven och go, men man vet som sagt aldrig med små buskillar.

Jodie sakar på Zolero



Zolero


Zolero och Jacuzzi


Jodie rör sig på bild! Den fick vara med trots att hon var så när så att bara halva hästen kom med.


Zolero stökar med Jodie


Jodie och Zolero


Janeiro och Zolero


Zolero biter på Jacuzzi

Några bilder från gårdagen då jag trodde att Droppens gäng skulle springa i "nya" hagen. Idag däremot sprang de som vildar när jag var borta och kollade till dem. Men då var kameran hemma såklart. Jag skulle vilja ha lite fina bilder på Windy och Zoda och ikväll hade det garanterat blivit många då de var i showtagen och verkligen visade upp hela sina register av rörelser båda på och ovan mark.


Zoda i kvällssolen på "nytt" bete 30/9


Bergin


Bergin gör sig verkligen på bild! Hon är nog som de mänskliga fotomodellerna, de ser inte mycket ut för världen till vardags, men gör sig mkt bra på bild. Bergin är förvisso fin även till vardags, men hon blir alltid även väldigt bra på kort. Droppen däremot fastnar inte så bra på bild. Hon är hemskt fin och jag skulle vilja få det på bild, men det är alltid ngt som inte blir bra.

Zoda och en flodhäst, eller vänta, det är ju Zoega. Zoega som livnärt sig lite bättre än bra på bara bete..


Bergin igen! Finingen!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad fin Zolero har blivit! =)

2011-10-11 @ 17:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0