Inga fler föl

Än har det inte kommit fler föl.
Joline ser dock väldigt färdig ut. Det är bara vit mjölk som saknas. Hon ligger knappt ner om nätterna och hon brukar ligga mycket. Jag har ännu inte börjat sätta klockan för att titta på henne, men kikar i monitorn när jag vaknar till. Hon har även gjorden på sig och jag hoppas att den säger till när det är dags att gå ut.
Jarrah är 1,5 vecka över tiden, men ser inte speciellt färdig ut. Det dröjer nog ngn vecka till. Minst. Jag som är så nyfiken på den ungen! Men det är typiskt Jarrah att göra tvärtom mot vad man önskar.
Jarrah och Joline har plötsligt blivit sådana tighta vänner. Idag går alla i samma hage och då är de två klistrade intill varandra.

Jacuzzi växer och är pigg som en mört. Hans mamma har sprungit lite väll mycket med honom en del dagar, särskilt de två första efter att Zoega kom hem. Jag har fått stänga av till mindre hage och ibland tagit in dem. Igår var det ombytta roller och det var han som sprang och Jackie som fick hänga med och nu går de i hela trädgårdshagen igen.

Jag vill ta bort de andra hästarna till betet, men behöver nog ett handtag av någon. Hoppas att jag hittar en hästvan kamrat som kan tänka sig att komma hit och leda ett par pållar ngn dag.

Jag har bestämt mig för att sälja de flesta hönsen. Vi har ingen hönsgård (bara en pytteliten) och det är höns överallt. De värper var de har lust och de som blir inne i hönshuset hackar skatorna sönder. Hönsmat är dyrt och om man bara får 5-6 ägg om dagen blir de dyra. De värper nog egentligen ganska bra, men var?? Jag behåller nog bara 5-7 st och en tupp för husbehov. Jag har även en kläckmaskin att sälja. En rekorderlig sak som nog tar upp mot 100 ägg. I framtiden får jag se om vi bygger en hönsgård på baksidan så man har lite koll på hönsen och slipper ha höns på trappan..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0