Fint väder och sovit ifatt

Micke är inte hemma. han är ute på en ö och "drar" ris, som det heter. Riset är samma som skulle dras förra året och lär väl ligga kvar även nästa år..
Jag åkte en sväng till Gamleby och köpte en kebabrulle, sedan var jag så trött att jag gick och la mig strax efter 21 och sov i 10 timmar tills Tomas välte ner min klockradio och höll på att skrämma livet ur mig.

Hästarna, de som står inne, är utsläppta och jag äter frukost. Jag ska hämta Zoega ikväll och passa på att undersöka henne inför betäckningen. Jag funderar på om jag vågar ta med mig Raindrop också. Det blir isåfall liiiite överlast på hemvägen och så har de inte träffats på ett tag och jag vet inte hur de gillar att stå i samma släp. Fast jag tjänar ju in en resa och en massa tid. Raindrop ska vi ta bakteriprov på och ev behandla innan seminering. Tanken är Shooting Star på Zoega och Corlensky G på Droppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0