Stormvindar

Det har blåst mer el mindre storm här i ett par dagar. Det är jobbigt, men det tar bra på snön och det torkar upp bra. Jag och hundarna har gått i skogen och det var härligt efter vintern.

Det enda tråkiga med att snön försvinner är att hästarna blir leriga istället för rena när de rullar sig. Stona är riktigt tjocka nu, men är förvånansvärt spralliga ändå när det blåser så pass som det gjort nu. De har nog vårkänslor för det springs en hel del och även gamla Pärlan skuttar omkring.

En tjock och irriterad Joline. Jag misstänker att det är Justin som får "onda ögat". Hon kan inte med hans försök till skoj med henne. Surtant! Det är tur att hon bara visar den arga sidan mot andra hästar. Hon är den snällaste och goaste häst som finns. En riktig kelgris!

Carporten växer så sakteliga fram. De jobbar bara 1 el 2 dagar i veckan och nu är taket nästan klart.

Här är en bild innan taket kom på.
Den har även verkan som vindskydd för hästarna. De står gärna bakom.
Jag skulle vilja ha dylika byggnader i varje hage som vind/regnskydd till hästarna.

Nu är det dags att gå ut och kvällsfodra så jag hinner se Lyxfällan kl.21. Jag ska sova direkt efter det och hoppas att min jobbiga huvudvärk släpper tills imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0