Hingstvisning

Igår var jag på hingstvisning i Norrköping. Det var endast 7 hingstar som visades och jag var mest intresserad av att se Canterbury live eftersom jag redan bokat honom till Joline. Jag gillade Contant Q och Bravour också. Mkt trevliga hingstar som verkar ha bra temperament. Faktum är att Clever Hill Q var en mkt positiv överraskning för mig. Han såg lite matt ut på Bruksprovet, men hade verkligen taggat till och var jättefin.
Nu har jag beslutsvånda vad det gäller hingstvalen för de övriga damerna. Jag funderar på Floricello till Zinnia om jag får nyttja min fribetäckning från fölchampionatet med honom. Om Jarrah ska betäckas igen så är jag sugen på Bellagio till henne och till Droppen vet jag inte. Kanske Bravour? Jag skulle gärna ha en skimmel bland alla bruna och mörkbruna.

Inatt ska det visst komma in snö och nästa vecka kan man på yr.no se att det ska bli 12-14 grader varmt så då kan man verkligen undra över nyttan med mer snö...

Meya är färdigbehandlad för sin klo och Zlatan fick just sista dosen antibiotika för sin svans. Skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0