Sommar sommar

Nu är det verkligen sommar! Det enda som stör är att det blåser ganska mycket varje dag och att Hyllela kom på att de nog var tvungna att sprida skit igår. Koskitelukten ligger tung över byn. Men det går väl över.

Stona med föl samt Zinnia fick gå ute inatt. De vill inte in och jag bedömde att det inte skulle bli föl inatt ändå. Trots det klädde jag på mig och gick ner i hagen kl.02:45 inatt och tittade till dem. Det var relativt ljust och alldeles daggvått i gräset. Jarrah som har full koll på ALTT, så mig tidigt och blåste upp sig. Inget föl då och inte heller imorse. Hon är så tung och trött att det vore skönt att få det överstökat. Hon hade beräknad nedkomst igår, den 3/6. Men det hade hon tydligen missat. Jag funderar på att göra ett försök på fölbrunsten om allt går som det ska så att de kommer lite mer samlat nästa år. Planen är att betäcka henne med Bellagio.

På måndag ska både Raindrop och Zoega kollas på 16 dygn och på onsdag ska Jarrah åka till Eklunda för seminering med Florencio. Måtte hon leverera ett sto till mig nästa år!

Igår kväll såg jag att fölen hade race och bus i hagen och sprang efter kameran. Tyvärr blev det för sent för när jag kom var de ganska stillsamma. Annars är Janeiro den tuffaste trots att han är yngst. Han bråkar med de andra när inte hans mamma stoppar honom och han hänger på Jarrahs rygg och biter henne i nacken. Han är riktigt hingstig! Lilla Jacuzzi springer mest i stora cirklar runt flocken och blir rädd när morbror Janeiro gör leknärmanden. Även Jacuzzi klänger en del på sin mamma. Jodie gör mest blandade småhopp, men leker även lite med Janeiro eftersom Jarrah tillåter det. Hon och Joline har blivit så tighta efter fölningen.
Det är två grupperingar i hagen. Jackie och Zinnia kliar varandra och Jarrah och Joline går tätt tillsammans med sina bebisar.


Joline och Jodie


Janeiro


Janeiro


Janeiro


Jodie


Jarrah o Janeiro


Jacuzzi


Janeiro


Jodie och Jacuzzi eller är det ett föl med två huvuden?


Janeiro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0