Sommar = bromsar

Igår kom värmen och solen tillbaka med besked och därmed bromsarna i storleksordningen mindre flygplan. Hästarna blev helt överumplade av de otäcka djuren och Zinnia var särskilt utsatt. Det satt tre sådana där hemska odjur på hennes kors och hon fick panik och sparkade bakut med båda benen och fick med sig ungen på tillbakavägen. Han låg i en sprattnade hög under henne och jag blev livrädd. Han reste sig och ruskade på sig och såg oskadd ut som tur var. Det var inte hennes mening för hon är otroligt mammig och rädd om sin unge.
På kvällen fick alla hästar komma in i omgångar och bli sprayade med insektsmedel. Jag hoppas att det gör någon nytta iallafall. Det sägs att detta ska vara den mest effektiva sorten, så man kan hoppas. Raindrops insektstäcke fick en vända i tvättmaskinen och så får hon det på sig idag. Som det fullblod hon är så har hon säkert känsligare och tunnare skinn och springer/vandrar ifrån problemet med påföljd att ingen i den flocken får lugn och ro.

Ikväll kommer Johan och vi ska verka hela gänget. Hoppas att det inte är för mkt insekter då så de står stilla.
Jag åker till falsterbo nästa vecka och då ska jag skaffa mer spray (de var slut i Viken). Jag måste nog även köpa ett nytt elaggregat. Åskan tog både modem, bärbar telefon och elaggregatet i lördags. Skit!! Jag tror att jag lämnar in detta på lagning så man har ett i reserv. Nu har jag bara ett batteridrivet och det verkar inte särskilt effektivt och batteriet är inte laddat (glömde sätta igång laddningen igår också).

Igår gjorde vi premiärturen med vår nya båt (en Ryds 620 DC). Vi låg ute på Brånnholmen och stekte. Stekte är rätta ordet för jag som aldrig bränner mig r röd både här och där och särskilt i knävecken. Det kan bero på att jag inte smorde in mig med solskydd (brukar inte behövas) och att jag inte exponerat annat än armar och vader för sol hittills i år. Hunderna var såklart med och Meya gillar att åka, men Minna tyckte att det var lite läskigt. De badade, men jag avstod för det kändes ganska kallt. Vi tar en sväng även idag och jag har gjort kycklingsallad att ha med till lunch.

Jag har varit dålig på att fota, men ett par filmer med min nya videokamera:
Först lite fölbus med Janeiro (ljusare) och Jacuzzi.
http://www.youtube.com/watch?v=3fzQ5rHGVy0
http://www.youtube.com/watch?v=gYIx3DMqkDM&feature=related

sedan en film från en B-lagsmatch där WIF sumpade säkert 10 målchanser (vann med 2-0). Här är en av missarna..
http://www.youtube.com/watch?v=jyHRDriVSVA&feature=related


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0