Raindrop är dräktig!

Idag var jag med Raindrop på ett extra ultraljud och den förmodade fosterblåsan hade vuxit enligt tidsplanen. Kerstin kikade även så att livmodern var stängd som den bör vid dräktighet och det var den. Hon borde ha varit i full brunst om hon inte varit dräktig, så jag får väl lov att tro att det är så.

På måndag är det Jackie som ska kollas på 16:e dygnet.

Zinnia har inte fölat än, men hade vaxproppar imorse. Hoppas det kommer snart så hon får det lite lättare. Inatt stod de inne för jag vill verkligen inte missa fölningen. Jag har gjorden på henne och kikar via kameran när jag är vaken. Inatt la monitorn av och var helt vit. Fasen, tänkte jag, det blir dyrt att köpa en ny. Jag kopplade in av de gamla kamerorna och då vips fungerade den vanliga igen. Men det är skönt att jag har ytterligare 4 st jag kan sätta upp om jag behöver. De är inte lika bra och kan inte skicka bild via nätet, men jag kan å andra sidan se 4 boxar samtidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0