Ligger efter här

Jag är dålig på att skriva här. Det är enklare att använda Facebook för dagliga uppdateringar. Samtidigt gillar jag att ha bloggen för att det är enkelt att gå tillbaka och läsa om tex fölningar och betäckningar. Jag tror alltid att jag ska komma ihåg hur ett visst sto betedde sig tills nästa år, men det gör jag inte.

Jag har fått åka till en ny seminstation då min gamla slutade. Tur att det öppnade en ny på Vikbolandet.
Raindrop är seminerad med Corlensky G och Zoega med Shooting Star. Bägge seminerades sista gången 21/5 och ska kollas 6/6. Jackie lämnades på stationen i fredags, seminerades med Bellagio i lördags och var klar i måndags. Ordning på henne!
Jarrah ska semineras med Florencio på nytt då hennes hingstunge är i absolut toppklass. Jag hoppas på ett sto denna gång om hon nu blir dräktig. Jarrah är 21 år gammal och har fått 14 avkommor, men är i riktigt fin form. In:gen skulle gissa på en dag över 10 om de inte visste hur gammal hon var. Hon ska vara i Örebro tills på onsdag kl.

Jag väntar på årets sista föl. Det är Zinnia som väntar en fölunge efter Zuidenwind, så fölet får samma pappa som Jacuzzi. Inatt har hon varit orolig och kliat sig massor samt svettats så att larmet gick. Skönt att då bara kunna kika på monitorn istället för att klä på sig och gå ut. På efternatten låg hon och sov, så jag tror nog att det dröjer ett par dagar till, hur jag nu ska få ihop det med jobb mm.

Idag ska jag åka till Söderköping och lämna lite priser till en tävling, besikta en häst i Norrköping och sedan handla inför helgen. Jag ska även försöka få tag i en Shoo Tag som är en liten plastbricka man ska ha på sig för att slippa myggor. Det fins för olika saker tex hund- fästingar, häst-flugor/bromsar mm, men också männsika-mygg. Jag får så mkt myggbett som kliar hemskt, så jag vill testa om det hjälper. Raindrop kan få en för flugor och bromsar om det finns för hon är så störd av flygfän.

Jag ska ta med kameran ut till hagen på eftermiddagen och fota lite på fölen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0