Jarrah hemma igen

Igår hämtade jag hem Jarrah och Janeiro från Eklunda där de varit sedan förra onsdagen. Hon är seminerad två ggr med Florencio och ska kollas ngn av de första dagarna i juli. Håll alla tummar som finns för att 1( hon är dräktig 2) att det är en dotter. Jag passade på att visa Janeiro för en spekulant på vägen hem. Jösses, vad han sprang när han fick komma in i ett ridhus med mjukt underlag! Jarrah rullade sig typ 8 ggr och var väldigt snygg.

När de kom hem så var förhållandena annorlunda. Zinnia hade fått sin fölunge och Joline som brukar vara Jarrahs bästis försvarar Zinnia och nya fölet mot Jarrah. Hallå, hon har varit borta i en vecka!!
Jarrah i sin tur var mer intresserad av att beta och brydde sig mkt lite om vare sig Zinnia eller hennes unge.


Idag är det lite höstruggigt och de ska regna inatt, så jag antar att jag får ha alla fölen inne inatt.

Samme har tagit studenten och vi var hemma hos mamma och hade "festen". Allt gick bra och Samme var nöjd med sina presenter. Han var jättefin i sin mörkblå kostym med väst och hela kittet inkl matchande näsduk i bröstfickan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0