Uteplatsen växer

Jag har länge funderat på att köpa ngn typ av paviljong el tak till vårt trallgolv och efter kusinkalaset i helgen så gjorde jag slag i saken och köpte en på Jysk. Det förde med sig att vi var tvungna att utöka trallgolvet med ca 1,5 meter så på vägen hem stanade vi och köpte virke till det. Micke började direkt och hann nästan klart. Idag regnar det så vi får väl se när det blir helt färdigt. Vi ska även olja den äldre delen innan vi sätter upp taket.
I framtiden så är det tänkt att vi ska göre en ordentlig uteplats och lägga sten framför huset. Nu är det grus som inte är underhållet och det är massor av ogräs i det.
Jag såg även en liten trädgårdsmöbel på Jysk som skulle passa på verandan. Vi vågade inte köpa den eftersom jag inte hade mätt hur bred verandan var. Nu har vi kollat och den får plats, så frågan är väl om jag inte ska åka och köpa den. Lämplig dag isåfall eftersom det regnar.

Vi har planer på att åka en sväng till Tyskland efter helgen och vara borta i två nätter. Malin och Micke hänger på och det kan vara skönt att komma iväg ett par dagar. Mamma kan ställa upp och bo här hos djuren.

Tomas är borta igen. Han oroar sin matte när han inte kommer hem varje dag. Jag fattar inte var han håller hus och jag blir lika orolig varje gång och tror att det hänt honom något.

Kommentarer
Postat av: Sara F

Är han kastrerad då?? Annars är han väl ute och friar....

2011-07-21 @ 16:26:55
Postat av: Angelica

Tomas kastrerades redan när han var ca 6 månader, så det är inte det han är ute och gör. Inte heller finns det några grannar han hälsar på. Han luktar skog när han kommer, så han är väl ute och jagar. Han kunde väl åtminstone plocka med sig lite svamp hem..

2011-07-21 @ 18:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0