Sommarponny och Falsterbo

Vi var och hämtade en "sommarponny" i söndags. Hon heter Power´n Touch, men kallas Penny. Det är en jättesöt liten C-ponny e.Power Boy. Hon hade gått ensam ett tag så jag märker att hon är mkt intensivt kontaktsökande gentemot de andra hästarna och första dagen var både Raindrop och Zoega med för att de skulle iväg och ultraljudas. De var inte direkt överlyckliga över att få en ny kompis, men hon var som sagt envis óch kunde snart stå ca 5-10 meter ifrån de andra utan att de jagade bort henne. Nu går bara Bergin och Penny tillsammans och de står och viftar flugor tillsammans och är vänner. Penny var också lite lugnare (MYCKET lugnare) än Bergin när Moa red.
Jag tror att de får gå kvar i den hagen här hemma där det är ganska avbetat. Hagen är jättestor och nere vid ån finns massor av bete kvar, men dit vill de inte gå?? Ponnyer lär bli feta ändå för det är så stort att det växer upp under tiden de går där. Det är enklare att ta in dem och rida också när de är nära stallet.
Igår fick Micke ta in dem ett tag för bromsarna var hemska på dem. Penny sprang så hon var svettig.
Nu har jag varit på Falsterbo och jobbat ett par dagar och umgåtts med mina kollegor. Det var som vanligt trevligt och jag shoppade en del, bl a ridbyxor och hjälm så ska vi se om jag kan rida på Bergin lite så att Moa och jag kan rida i skogen tillsammans.
Igårkväll var i en sväng på Karnebåtfestivalen i Viken. Vi var ute och käkade och gick en sväng, men åkte hem skapligt tidigt till hundarna. Vi åker ner ikväll också.

Jag har ett par bilder på Penny i min mobil. De jag tog med stora kameran blev inte så bra då det var för mörkt och då blir de lite suddiga när man zoomar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0