Mycket att ta ifatt och lillis 18 år

Jag är dålig på att uppdatera bloggen! Sedan sist har paviljongen blivit färdig. Det saknas bara 4 stora blomkrukor med något i för att piffa upp den. Jag vill även ha några lyktor att hänga i äppleträdet som står bredvid uteplatsen och en lite större lykta att hänga i taket på själva paviljongen.

Vi kunde sitta ute igår när vi firade Lillis i förskott. Han fyller först idag, närmare bestämt kl.01:03.
Vi åt smörgåstårta och vanlig god tårta som Ulrika hade bakat. Alla försvann vid 20:30-tiden utom Jonas och Ulrika som satt kvar och pratade. Vi satt ute till midnatt och det var jätteskönt!

Grattis lillplutten!!

Vi har varit i Tyskland med Malin och Micke. Vi bodde på hotell i Helsingborg i 2 nätter och åkte över till Danmark och Tyskland ena dagen. Vi shoppade lite öl/vin mm på pråmen i Puttgarden. Vi hade väldigt trevligt på resan och på vägen hem vill vi till 1) Ullared= nedröstat, 2) Börjes i Tingsryd = också nedrötat och vi åkte fel väg 3) Älgpark = OK, men det var så jäkla mkt tyskar att väntetiden var två timmar för att få se en älg så då köpte vi en glass och åkte hem.
Lite bilder från resan. Vi ser väldigt allvarliga ut på bilderna, men jag lovar att vi hade roligt!







Idag har jag varit och ultraljudat Jarrah på 44 dygn och hon är fortfarande dräktig med Florencio. Jag hoppas att hon får ett stoföl nästa gång så att jag får en efterträdare till från henne. Jag har Jackie, men vill gärna ha ännu en dotter och om den ser ut som Janeiro blir jag ännu gladare. Han är verkligen fin på både ut- och insidan! Jättesnygg och väldigt trevlig att handskas med.
Årets betsäckningssäsong har verkligen flutit på bra. Alla 4 stona tog sig på ett försök ed en el två semineringar vardera och alla är fortsatt dräktiga på 45 dygn.

På måndag kommer Johan och skor Penny och Bergin fram och verkar Jacuzzi och Janeiro. Han får titta på Jodie och Zolero också, sedan ska de två med sina mammor bort till kullen. Jarrah och Jackie med barn får vara kvar här hemma för de ska på mönstring om två veckor. Jarrah behöver äta extra också.

Penny och Bergin fick gå bort till Kullen igår, men imorgon hämtar vi hem dem och rider och så får de gå kvar här tills på måndag. De får gå lite mellan hagarna för Bergin behöver lite mer bete och Penny behöver det inte..
Penny och Moa hoppade lite häromdagen.


Åskan har slagit neri en gran här på väg ner till sjön. Mamma hade sett att det var som långa trästickor här och var och det har slagit ner i en stor gran högt upp så det sprutat iväg långa stickor (50-100 cm) på ett ganska stort område. Lägst ner på stammen är det en lång spricka så jag tror att hela trädet är kluvet inuti. Vilka krafter!




Mer naturupplevelser är att skogen är full med svamp. Idag plockade Micke en jättestor kantarell:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0