I ridtagen

I helgen har Marie och jag ridit på Bergin och Penny och haft skitkul. Det var som i unga dagar och vi har t o m galopperat på bockande ponnyer. Vi som aldrig ridit ponny i tonåren red nu runt på en C- och en (drygt) D-ponny.
Bergin var väldigt fin att rida och lagom i storlek. Jag har invigt min nya hjälm och mina nyinköpta ridbyxor och shortchaps.



Igår red jag och Moa en sväng, men då tog vi det lite lugnare då hon inte är lika van. Bergin är dessutom ganska ömfotad och hovslagaren har inte tid att komma förrän på måndag och slå på dem skor, iallafall fram. Det blir mkt skritt på asfalt och det nöter nog och sedan när hon går på ngn liten sten så gör det ont.
Vi skulle rida idag också, men hann inte innan regnet kom, så det blev pyssel i stallet med borstning och jag skruvade upp en massa krokar i sadelkammaren.

Vi tog en sväng till Västerik och Biltema på eftermiddagen och under tiden kom solen fram. Vi köpte en bl a en bagagematta till den nya bilen, en svart Kia Sorento, för att undvika de värsta hundhåren. Hur nu Meya ska komma upp i den bilen? Vi passade på att handa på Kvatum också.

När vi kom hem tog vi en promenad bort till Kullen och gav Jarrah kraftfoder och kollade vatten. Jarrah äter väldigt sakta så man får stå där minst en kvart och vänta. Fölisarna är pigga och leker mycket. Särskilt Janeiro är busig och är på de andra oavbrutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0