Bilder på hästar!


8 hästar på 8 kvadrat utan att bråka. De har alltså flera hektar att gå på så de behöver verkligen inte gå på samma fläck.


På väg hem till vattnet.


Jacuzzi


Jodie bjuder Janeiro på en smakbit av det goda gräset.


Zoda


Zoda i mer normal skepnad


Zoega i maten


Zolero


Jacuzzi och Janeiro


Janeiro och lillen Zolero


Jackie

Jag var och kollade Jackie igår på 44 dygn och där låg en liten Bellagio-unge, precis som det skulle. Förra veckan kollades både raindrop och Zoega på 44 resp. 45 dygn och båda var fortfarande dräktiga. Skönt! Jag tror aldrig att jag har haft sådant flyt att alla ston tagit sig på första försöket. Nu är det bara Jarrah kvaar som ska kollas på 45 dygn precis i månadsskiftet juli/augusti.
Tomas har varit borta i 5 dygn, men i söndagskväll kom han hem igen. Jag blir så orolig när vår lilla bebis inte är hemma och tror att allt möjligt har hänt honom. Sedan han kom hem har han ätit mängder och varit våldsamt kelig.

Tomas med fångst

Micke har trimmat en massa här, både ner till sjön, runt gården och under staketen. Det blir fint när man slår av allt ogräs.
Jag hade en svettig match med Jacuzzi och hans fötter igår. Han vill inte lyfta på benen utan stora protester och han är mkt snabb med sina bakben.. Efter en stund var vi överens och jag kunde raspa alla hovar. Vi flyttade även bort stona med föl till Kullen igår och det gick bra. De sprang ingenting, bara åt. Jag hade kameran beredd, men det blev mest stillsamma bilder.

Idag ska vi åka till Västervik en sväng och bl a handla presenter till småkusinerna Oliwer och Mathilda som fyller resp. har fyllt år nu. Micke vill köpa rökt fisk också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0