Inga nyheter är goda nyheter

säger man, men inga nyheter kan också vara just inga nyheter. Det händer ingenting. Jag mockar och fodrar dagarna i ända. Staketen ser ut som skit efter snön och fölen har fått flytta in i trädgården tillfälligt då de ska komma och köra skogsmaskiner genom deras vanliga hage. Det var ändå så isigt på ett par ställen och Zoda var mkt nära att fläka sig häromdagen då de kommer och springer i full fart rakt över svallisen. Fy, vad rädd jag blev!
En dag när jag kom hem hade dessutom ngt av fölen fastnat i staketet och rivit ner en bra bit med stolpar och allt och dessutom var de tre små damerna borta. Efter lite ropande kom de dock uppifrån skogen i hagen. Puh! Vi har ju sjön med isen nära och järnvägen ca 3 km bort.

Idag kom en helikopter och flög över ledningsgatan och då kommer de fram precis över hästarna där de står och äter. Jäklar i havet vad de sprang. Både lite rädda, men sedan uppspelta. T o m gamla Pärlan har spring i benen vid dylika tillfällen. Justin och Jackie ska vi inte prata om. De är mer i luften än på marken av mindre anledningar än en helikopter ovanför skallen.

Jag har röjt lite här hemma idag och bytt lakan. Det är så himla tråkigt att byta lakan och mkt tvätt blir det. Som tur är uppväger känslan av att lägga sig i rena lakan det tråkiga.
Imorgon kommer Samme och Marcus och börjar bygga carporten. Takstolarna har äntligen kommit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0