Gott om ägg

Jsut nu har jag förhållandevis gott om ägg, så vill ngn köpa så går det bra. Det kanske är dags att pullorna börjar tjäna in till sin mat. De äter mängder! Jag vet dock inte vad jag ska ta i betalt. Det verkar som de flesta tar styckpris för äggen och jag har sett pris upp till 3 kr/st för äkta sprättägg. Det är lite olika storlek på mina eftersom en del hönor värper mindre ägg och en del är unga hönor. Jag tänkte att jag kunde ta 2,50 kr för de stora och 2 kr för de mindre. Dessvärre har jag dåligt med äggfack, så ni som har det får gärna spara till mig.
Färgerna varierar från benvita, rosa, gröna, turkos och bruna från beige till kanelfärgade. Garanterat äkta och jättegoda sprättägg från frigående pullor.

Välkommen med beställning!

Vi var och tittade på Samme med flera som åkte bil på ett gärde i Björnvarp. Jag åkte med ett varv i folkracebilen, eller iallafall tills det tog stopp i en snödriva.


Micke fotade även en havsörn som seglade över oss.


I övrigt går dagarna sin gilla gång med mockning och skötsel av hästarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0