Carport på gång

Samme och Marcus har byggt lite på carporten i veckan. Takstolarna har kommit. Det ska bli skönt att få tak över bilarna så man slipper sopa av snö och skrapa rutor på morgnarna.


Igår kom vår nya traktor! Den är väldigt grön. Det är ingen jätteavancerad traktor utan en lite enklare och billigare modell, men vi ska ju inte ha den till att plöja mm med och då är det vansinnigt att lägga de pengar som en "märkes"traktor kostar. Vi har köpt skopa, balgrip och pallgafflar till. Vi får ta lite kort på den och lägga ut en annan dag.

Meya var hos veterinären igår och fick örondroppar. Hon har kliat sig och var helt tokig igårnatt och skakade på huvudet hela tiden. Öronen var röda och varma. Stackars Meya som är så rädd att gå in där. Bara jag stannar bilen utanför så lägger hon sig och så får jag släpa ut henne och in genom dörren. Benen skakar på henne så att hon knappt kan stå. Jag passade på att väga henne och hon har faktiskt gått ner flera kilo sedan sist. Då vägde hon dryga 47 kg ooch nu någonstans mellan 43-44 kg, svårt att få vågen att stanna eftersom hon skakade så. Det gick dock fint att kika i öronen. Att hon är så rädd beror på att de rakade ett eksem på hennes kind en gång och det var både smärtsamt och obehagligt ljud.
Minna fick sina tänder kollade. Vi tycker att hon verkar ha ont i dem när hon äter, men de var så fina och inget såg konstigt ut.

Hästarna var alldeles tokiga nyss och sprang som idioter. Typiskt nog kunde jag inte fota. Kameran ville inte. Jag fattar inte vad det var för fel. Typiskt.
Här är ett par bilder från veckan:

Zoda


Windy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0