Ännu ett år äldre

Idag har jag blivit ännu ett år äldre och jag tycker att det var i förrgår vi satt på en restaurang i Bahia Feliz och firade min förra födelsedag som var betydligt jämnare. Jaja, man blir väl inte äldre än man gör sig.
Efter denna vinters slit och släp så känner jag mig som typ 82.

Vi gjorde slag i saken och köpte en heltäckningsmatta till vårt vardagsrum. Det blev en otrolig skillnad på temperatur i hela huset. Det drar rakt upp mellan de breda golvplankorna. Golvet är fint, men satans kallt. Mattan ligger lös så det är bara att rulla ihop den om vi inte vill ha den på sommarhalvåret. Djuren trivs på mattan och katterna fick bra fäste i sina rivstarter. Nu fick jag lust att ta tag i målning och tapetsering av vardagsrummet. Måste åka och beställa tapeter bara.

Idag har jag jobbat, men vi har varit hemma hos oss. Jag skulle låna en spark av grannen och köra en vända, men det var för halt. Det är total isgata och Micke har fått dra upp två bilar i backen en bit härifrån. Det var så halt att de inte kom upp. Jag gjorde två porterstekar. En till "jobbet" och en till familjen. Det är så himla gott och det föll alla i smaken.
Grabbarna var ute igårkväll och då åt vi plankstek och ananaspaj till efterrätt. De hade köpt en orkidé till mig och en thevaddetnuheter som man har lösthe i och lägger i koppen samt en sort lösthe. Jag dricker inte the så ofta, men det är gott om man är frusen och ibland tar jag en kopp innan jag går ut till stallet på morgonen. Tack mina gullpluttar!

Justin har fått fart på gamla Droppen. Hon leker med honom och står t o m på bakbenen och biter som en hingst. Idag hade de sprungit flera varv runt smedjan och busat. Hon är alltså 17 år i år och brukar vara sur som ätticka annars. Hon är ju inte dräktig i år och är i jättefin form. Jag funderar på att, om hon inte säljs, lägga ponnyhingst på henne. Jag ska bara mäta henne först och se om jag kan forska lite i hur stora hennes närmaste familj är. Det skulle bli en kalasponny om den stannar under måttet.

Kommentarer
Postat av: Liselotte

Om det till och med är för halt att åka spark, då är det halt ;-)

2011-01-11 @ 13:30:42
URL: http://stallnyboda.cybersite.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0