Trött

Idag har jag varit skittrött och det beror säkert på att jag tog en Imigran igårkväll efter att ha haft huvudvärk i ca 2 dygn. Huvudvärken försvann, men det kom trötthet istället.
Jag har inte uträttat så mkt idag mer än dammsugning och rengöring av vedspisen, stallet, mockat och fixat till hönsen samt varit och handlat mat eftersom kylskåpet nästan var helt tömt. Det är så himla tråkigt att handla!
Nu lagar jag mat. Det ska bli entrecote, potatisgratäng och hemgjord rödvinssås.

Det ryktas att det siktats varg i närområdet flera gånger den senaste tiden och särskilt för ett par veckor sedan. Jag tänker på den kvällen Minna var helt galen ute och skällde och morrade åt alla möjliga riktningar. Tänk om hon kände varglukt??!! Jag skulle gärna vilja se den och hoppas ha nära till kameran om jag har sådan tur. Min näst högsta viltönskan är att se ett livs levande lodjur. Jag är intresserad av alla slags djur, även de vilda.
Jag lånar en bild på nätet så länge.


Jag missade att lägga in en bild på carportsbygget häromdagen när jag skrev om det. Här kommer en:


Fredagskväll = inget att se på TV. Det blir mat och ett glas vin och sedan kvällsfodring och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0